طراحی نقشه شبکه و راه اندازی و نصب شبکه

توضیحات پروژه

 

 

طراحی نقشه شبکه چالش برانگیز و مهمترین مرحله پیش از شروع راه اندازی و نصب شبکه می‌باشد. در واقع طراحی شبکه فاز صفر و یا به عبارتی فاز مطالعاتی خدمات شبکه می‌باشد. چرا که پیش از پیاده‌سازی زیرساخت و اجرای نصب شبکه، نیاز به بررسی دقیق و طرح‌ریزی فیزیکی، نیازسنجی و امکان‌سنجی شبکه می‌باشد. این‌که هدف از راه اندازی شبکه؟ توپولوژی شبکه چه باشد؟ کابل‌های شبکه از چه مسیری عبور کنند؟ نودها و یا سیستم‌ها در چه محلی قرار گیرند؟ سایر تجهیزاتی که تحت شبکه کار می‌کنند چه هستند؟ و موقعیت فیزیکی آن‌ها در محل پیاده‌سازی شبکه کجا است؟ و بسیاری از نکات زیربنایی و یا به اصطلاح پسیو، در مرحله طراحی شبکه باید مد نظر قرار بگیرند. در این راستا خدمات مشاوره جهت راه اندازی، طراحی و پیاده سازی شبکه بسیار حائز اهمیت می باشد.

در واقع همان‌طور که ساخت یک بنا و یا یک پروژه عمرانی قبل از شروع ساخت‌و‌ساز نیازمند تحقیقات اولیه و فاز مطالعاتی می‌باشد و پس از آن مرحله طراحی نقشه ساختمان آغاز می‌شود، در پروژه‌های شبکه نیز به همین شکل می‌باشد. قبل از نصب و پیاده‌سازی شبکه، حتماً باید مطالعات اولیه در این زمینه صورت گیرد و پیش‌نیازها و همچنین آینده نگری‌ها، مد نظر قرار گیرد و سپس با ارائه یک نقشه جامع و کامل از ساختار فیزیکی، اجرای پروژه آغاز گردد.

طراحی شبکه و نقشه شبکه باید بر اساس اصول و استانداردهای شبکه صورت گیرد. رعایت استانداردهای شبکه در این مرحله باعث کاهش هزینه‌های اجرا و کاهش احتمال خرابی و مشکلات آتی می‌شود و در نهایت هزینه‌های نهایی را کاهش می‌دهد. رعایت این مهم بسیار اهمیت دارد ولی معمولاً شرکت‌ها و صاحبان آن به این مرحله اهمیت چندانی نمی‌دهد. نگاه سطحی و کوته فکرانه به کاهش هزینه‌ها در اجرای پروژه‌های شبکه موجب می‌شود که شرکت‌ها در آینده هزینه‌های مادی و معنوی سنگینی را به دلیل اجرای ضعیف، غیراستاندارد و ناقص پروژه‌ها متحمل بشوند.

طراحی نقشه شبکه

معرفی شبکه

مراحل طراحی شبکه

۱- نیازها و خواست‌های مشتری

در این مرحله مشتری تمامی نیازها، خواست‌ها و اهداف خود را از راه اندازی و پیاده‌سازی شبکه به صورت کاملاً دقیق و مشخص با متخصصین ما در میان می‌گذارد. و کارشناسان با تجربه ما تمامی نیازهایی را که گاهاً ممکن است بعضی از موارد آن از نظر مشتریان دور بماند را شناسایی کرده و با آن ها در میان می‌گذارند. و در نهایت ما کلیه نیازهای مشتری را دریافت کرده و آن‌ها را در مرحله بعد مورد بررسی قرار می دهیم.

۲- بررسی و آنالیز نیازهای مشتری

در این مرحله بعد از دریافت تمامی اطلاعات، آن‌ها را مورد بررسی و آنالیز قرار می‌دهیم. کارشناسان زبده و با تجربه ما این اطلاعات را با در نظر گرفتن شرایط خاص هر مشتری ائم از زیرساخت و امکانات موجود، موقعیت و شرایط فیزیکی مجموعه و … مورد بررسی قرار می‌دهند تا بتوانند یک یا چند راهکار اصولی و مهندسی، مطابق با استانداردهای طراحی شبکه به مشتریان ارائه دهند.

۳- ارائه راهکار و مشاوره به مشتری

پس از بررسی‌ها و آنالیزهای انجام شده در مرحله قبل و رسیدن به یک یا چند راهکار مشخص در طراحی شبکه، کارشناسان ما ویژگی‌های مثبت و منفی هر یک از این راهکارها را به مشتریان توضیح می دهند. ارائه این ویژگی‌ها به مشتری کمک می‌کند تا بهترین راهکار را با در نظر گرفتن مسائلی مانند محدودیت‌های اجرا، محدودیت‌های هزینه پروژه و غیره انتخاب کنند.

در پایان پس از انجام مراحل فوق و رسیدن به یک راهکار مشخص، طراحی نقشه شبکه آغاز می‌گردد.

جزئیات پروژه

  • مشتری: این یک متن نمونه می باشد .
برچسب ها:
بازدید 9836 بار

محتوای بیشتر در این بخش: « راه اندازی VoIP